BRC standard razvijen je 1998. godine od strane vodećeg udruženja trgovaca u Velikoj Britaniji - BRC (British Retail Consortium), koje zastupa sve prodavce od malih, nezavisnih privatnih prodavnica, do velikih prodajnih lanaca i robnih kuća, kao alat maloprodajama za evaluaciju isporučilaca prehrambenih proizvoda koji su se prodavali pod njihovim robnim markama i pomoć u poštovanju propisa.
Januara 2003. godine, BRC je prepoznao potrebu da se izmeni naziv standarda, ističući i promenu u njegovoj primeni, pa je tako BRC tehnički standard za hranu, postao BRC opšti standard za hranu. Danas je ovaj standard prihvaćen širom sveta od strane mnogih kompanija, čak i onih koje nisu u industriji hrane, kao osnova za procenu dobavljača i robe koja se prodaje pod privatnim robnim markama.
Standard zahteva usvajanje i primenu HACCP principa, uspostavljanje dokumentovanog sistema upravljanja kvalitetom, kao i primenu standarda za kontrolu fabričkog okruženja, proizvoda, procedura i osoblja.
Zbog uspeha i globalnog prihvatanja BRC standarda za hranu, danas postoje BRC standardi za sledeće četiri oblasti:
- Bezbednost hrane,
- Krajnji proizvodi,
- Pakovanje i ambalaža,
- Skladištenje i distribucija.
Na šta se odnose pojedinačni standardi, prikazano je na slici ispod:
Prednosti BRC Globalnog standarda:
- Sveobuhvatan i fokusiran na bezbednost, zakonitost i kvalitet,
- Zahtevi su jasni i detaljni i zasnovani na HACCP principima koje podržava sistem dokumentacije,
- Zaključak sa svim neusaglašenostima uočenim tokom provere zajedno sa dokazima se uključuje u izveštaj,
- Komplementaran je sa drugim sistemima upravljanja kvalitetom, npr. ISO i HACCP ispunjavajući zahteve ovih standarda.
Ciljevi standarda:
- Pomoć trgovcima na malo u ispunjavanju zakonskih propisa,
- Zaštita potrošača držanjem pod kontrolom značajnih opasnosti po zdravlje koje mogu biti izazvane hranom,
- Veća bezbednost proizvoda i manji rizici od odgovornosti po osnovu proizvoda,
- Motivacija zaposlenih,
- Povećanje zadovoljstva korisnika,
- Osiguranje konkurentnosti.
Principi BRC standarda su:
- Umanjenje mogućnosti dvostrukog ocenjivanja,
- Rad i saradnja sa akreditacionim telima radi obezbeđivanja da proces akreditacije rezultira efektivnom kontrolom i održavanjem standarda,
- Ohrabrivanje internog ocenjivanja,
- Obezbeđivanje otvorenosti, transparentnosti i usklađenosti sa propisima,
- Promocija direktnog učešća vlasnika maloprodaja prilikom razvoja i održavanja sistema, učešćem u odboru za tehnički nadzor,
- Stalno preispitivanje i poboljšanje standarda i pomoćnih procesa.