Monografija je nastala kao rezultat višegodišnjeg istraživanja autora u oblasti menadžmenta kvalitetom, a njeno konačno uobličavanje omogućila su sredstva Ministarstva za prosvetu i nauku i rad autora na projektima TR 35017 i TR 35030.
Iako je tema povezanosti menadžmenta kvalitetom i poslovnih performansi često dotaknuta u pojedinim radovima u naučnoj javnosti, nalazi autora retko su u saglasnosti, što potvrđuje ispravan smer istraživanja i aktuelnosti ovog dela. Monografija je tematski podeljena na sledeće celine: savremeni aspekti menadžmenta kvalitetom kao teorijska osnova istraživanja, istraživanje menadžmenta kvalitetom i njegovog uticaja na poslovne performanse, razmatranje strukturiranja menadžmenta kvalitetom kao višedimenzionalne promene i analiza uslova za efektivnu i efikasnu integraciju menadžment sistema.
Sadržaj
1. Uvodna razmatranja
2. Sistem menadžmenta kvalitetom i poslovne performanse
2.1. Sistem menadžmenta kvalitetom
2.1.3. Savremeni aspekti strukturiranja SMK
2.2. Poslovne performanse
2.3. Organizacione promene
2.3.2. Modeli/okviri organizacionih promena
2.4. Dimenzije organizacionih promena pri struktuiranju SMK
2.4.8. Interakcija raspodele moći i SMK
2.5. Otpori promena
2.6. Integrisani menadžment sistem
2.6.7. Efikasnost i efektivnost IMS-a
2.7. Integracija informacionog sistema, integrisanog menadžment sistema i poslovnih performansi
2.7.3. Interakcija integrisanog siatema menadžmenta i poslovnih performansi
3. Metodološki aspekti istraživanja
3.1. Primena osnovnih i specifičnih naučnih metoda u istraživanjima
3.2. Primenjene metodologije istraživanja
3.3. Distribucija upitnika i prikupljanja podataka
3.4. Metodologija analize prikupljenih podataka
4. Istraživanja veze menadžmenta kvalitetom i poslovnih performansi
4.1. Postavka glavne i pomoćnih hipoteza
4.2. Razvoj mernog instrumenta
4.2.1. Provera validnosti istraživačkog instrumenta
4.3. Veličina i karakteristike uzorka
4.4. Rezultati istraživanja
4.4.3. Diskusija rezultata istraživanja
5. Istraživanje organizacionih promena pri struktuiranju sistema menadžmenta kvalitetom
5.1. Postavka hipoteza i istraživački okvir
5.2. Razvoj istraživačkog instrumenta
5.2.3. Provera validnosti istraživačkog instrumenta
5.3. Veličina i karakteristike uzorka
5.4. Rezultati israživanja
5.4.3. Diskusija rezultata i provera hipoteza
6. Istraživanje interakcija informacionog sistema, integrisanog menadžment sistema i poslovnih performansi
6.1. Istraživački model i postavka hipoteza
6.2. Konstrukcija istraživačkog instrumenta
6.3. Veličina i karakteristike uzorka
6.4. Rezultati istraživanja
6.4.3. Zaključci o rezultatima istraživanja i provera hipoteza
7. Završne napomene
7.4. Ograničenja i predlog budućih istraživanja
8. Literatura
Prilozi
Spisak slika
Spisak tabela