Autor:
Prof. dr Zdravko Glušica
Za svakoga ko želi prodati svoj proizvod na multinacionalnom evropskom ili američkom tržištu, od suštinskog značaja je čitanje publikacije o kvalitetu.
ISO 9001:2008 predstavlja sveobuhvatan skup pravila i propisa, specifikacija i preporuka koji omogućavaju proizvođaču (ili isporučiocu), malom ili velikom, da postavi funkcionalne procedure obezbeđenja kvaliteta koje će se primenjivati u okviru njihovih ograničenja.
Mnoge knjige su napisane na ovu temu, ali se čini da većina od njih automatski pretpostavlja da čitalac pripada velikoj proizvodnoj kompaniji ili uslužnoj kompaniji. Zaista, većina ovih velikih kompanija verovatno, već ima uspostavljen, u potpunosti, certifikovan sistem kvaliteta u mestu. Male i srednje proizvodne i/ili uslužne kompanije sada treba da postave slične sisteme, ali u manjem obimu, i da pokažu da mogu raditi u skladu sa zahtevima ISO 9001:2008.
Ova knjiga, sa nizom njenih primera i procedura audita, pokazuje kako manja i srednja kompanija mogu imati koristi iz zahteva ISO 9001:2008 i radeći na ovaj način, steći ulaz na mnoga unosnija tržišta.
Cilj ove knjige je da omogući da čitaoci, uz skroman trošak, sebi utvrde sistem menadžmenta kvaliteta usaglašen sa zahtevima ISO 9001:2008. Ali ISO 9001:2008 za malu i srednju privredu nije samo knjiga - on takođe obuhvata kompletan sistem menadžmenta kvalieta na disku koji svaka kompanija može reprodukovati bez zapošljavanja stručnjaka da ovo uradi za njih i obezbedi detaljan plan samoocenjivanja. Glavni delovi knjige su:
- Struktura ISO 9001:2008,
- Značaj kontrole kvaliteta i obezbeđenje kvaliteta,
- Koraci ka uspešnoj registraciji,
- Uputstvo za pisanje Poslovnika kvaliteta,
- Uputstvo za pisanje operativnih procedura,
- Izbor konsultanta,
- ISO 9001:2008 - Objašnjenja i prikladna dokumentacija.
Sadržaj:
Predgovor
1. Uvod
2. Struktura ISO 9001
3. Kontrola kvaliteta i obezbeđenje kvaliteta
4. Koraci ka uspešnoj registraciji
5. Uputstvo za pisanje Poslovnika kvaliteta
6. Uputstvo za pisanje operativnih procedura
7. Izbor konsultanta
7.1. Kako izabrati konsultanta?
8. ISO 9001 - Objašnjenja i prikladna dokumentacija
Literatura