Ovim projektom NTO CG nastavlja aktivnosti u pravcu unapređenja kvaliteta Crne Gore kao turističke destinacije kroz niz aktivnosti, koje će obuhvatiti sve lokalne turističke organizacije i pružiti mogućnost učešća predstavnicima turističke industrije koji žele da unaprede kvalitet usluga koje pružaju.
- Tokom prethodne godine realizovali smo pilot projekat "Integralno upravljanje kvalitetom u destinaciji", u okviru kojeg je vršeno merenje online reputacije kvaliteta turističke ponude za dve opštine, Kotor i Cetinje. Ove godine imamo zadovoljstvo da po prvi put u Crnoj Gori, kroz projekat "Montenegro Quality", sprovedemo sveobuhvatnu analizu kvaliteta ponude za preostalih 23 opštine. Putem ovog projekta dobićemo potpunu sliku o tome kako se različiti akteri u destinaciji kotiraju na skali ocenjivanja. To se radi putem jednog od dva najveća softvera za ove svrhe u svetu, tako da je sve vrlo egzaktno i merljivo - rekla je direktorka NTO CG Ana Tripković Marković.
Ona je istakla da će ovaj projekat obuhvatiti i niz drugih aktivnosti, kao što su uvođenje marke kvaliteta, edukacija za lokalne turističke organizacije i turističku industriju na teme koje su vezane za kvalitet usluga i pripremu koncepta za uvođenje destinacijske kartice Montenegro Pass.
- Ključan segment ovog projekta jeste uspostavljanje marke kvaliteta, čiji je prvenstveno cilj poboljšanje iskustva turista u destinaciji i pozicioniranje Crne Gore kao atraktivne celogodišnje destinacije. Jedna vrsta aktivnosti je dovesti gosta da provede odmor u vašoj destinaciji, a potpuno druga i još zahtevnija je da taj gost ode zadovoljan iz destinacije i da putem lepih poruka o našoj destinaciji privuče dodatni broj ljudi da dođu u Crnu Goru. Sigurni smo da će ovaj projekat doprineti podizanju kvaliteta celokupne turističke ponude Crne Gore - zaključila je Tripković Marković.
Direktorka kompanije "Feel IQM", koja realizuje ovaj projekat za potrebe NTO CG i ima dugogodišnje iskustvo u istraživanjima u turizmu, istakla je važnost kontinuiranog unapređenja kvaliteta u svim segmentima turističke ponude.
- Dobijanje marke kvaliteta zahtevaće ispunjavanje posebnih uslova za sve učesnike u turizmu i verujemo da je to jedan novitet koji će dati značajan doprinos unapređenju crnogorskog turizma. Pored uvođenja marke kvaliteta i sprovođenja merenja online reputacija u svim opštinama, projekat Montenegro Quality će obuhvatiti i edukaciju za turističke radnike, ispitivanje stanovništva o stavovima u turizmu i analizu digitalnog marketinga za turističku industriju, a sve u cilju unapređenja kvaliteta destinacije - poručila je direktorka kompanije Feel IQM, Đurđica Šimičić.
U prvoj fazi implementacije marka kvaliteta će se dodeljivati hotelima, objektima koji pružaju usluge pripremanja i usluživanja hrane, pića i napitaka, kampovima, lokalnim proizvođačima, objektima koji pružaju usluge smeštaja u domaćinstvu, wellness centrima, muzejima i galerijama, nacionalnim parkovima, suvenirnicama, žičarama i skijalištima.
Predstavnici lokalnih turističkih organizacija imaju velika očekivanja od ovog projekta, čija će realizacija, prema njihovim rečima, doprineti razvoju i unapređenju turističkog proizvoda. Sve aktivnosti će biti u potpunosti besplatne za lokalne turističke organizacije i druge aktere turizma.
- Iskoristio bih priliku da se zahvalim Nacionalnoj turističkoj organizaciji koja u ovakve projekte uključuje i sever Crne Gore i manje turističke organizacije. Nama je ovaj projekat izuzetno značajan kao rastućim turističkim destinacijama, jer sever u poslednje vreme beleži porast turista i od izuzetnog značaja nam je da pratimo kvalitet usluge koji se nudi u našim gradovima. Putem ovog projekta ćemo moći da pružimo izdavaocima smeštaja i turističkim radnicima analizu kvaliteta njihovih usluga, identifikujemo nedostatke i radimo na podizanju kvaliteta - rekao je direktor LTO Mojkovac, Radonja Vuković.
Lokalna turistička organizacija Zeta, takođe je optimistična kada je u pitanju ovaj projekat, te smatra da će on biti vrlo koristan svim subjektima u turizmu ove opštine.
- Ovaj projekat je veoma značajan za nas, jer krećemo od nule, s obzirom na to da smo novoosnovana lokalna turistička organizacija. Sigurni smo da će nam dobijeni podaci pokazati gde se trenutno nalazimo u pogledu kvaliteta turističke ponude i služiti kao smernice za dalje delovanje u pravcu unapređenja kvaliteta - istakla je Tatjana Bojanić, v.d. direktorka LTO Zeta.
Organizacija Feel IQM, koja sprovodi ovaj projekat za potrebe NTO CG, pridružena je članica Svetske turističke organizacije i Svetskog saveta za putovanja i turizam, a nosilac je i brojnih nagrađenih projekata u svetu.