15/03 se obeležava Svetski dan prava potrošača. O ovoj temi, govorio je predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović.
Organizacije koje se bave zaštitom njihovih prava poručuju da je samo informisan potrošač zaštićen potrošač.
Goran kaže da se građani najviše žale na kvalitet obuće, odeće, mobilnih telefona i električnih uređaja.
Iako su potrošači jedna od najvećih ekonomskih grupa, njihova prava se najčešće krše i njihov glas se najmanje čuje. Procenat obaveštenih potrošača iz godine u godinu raste, ali i dalje se postavlja pitanje koliko su oni zaštićeni, kaže predsednik NOPS-a Goran Papović.
"I dalje se često nailazi na problem oko reklamacije oštećenog proizvoda. Kada u roku od dve godine od kupovine dođe do bilo kakvog kvara, potrošač ima pravo da robu zameni, a ne da ga prodavac šalje na servis", naglašava Papović.
Potrebno je, takođe, da se u zakon unesu određeni standardi, prema kojima su prodavci u obavezi da postupaju u interesu kupca.
Poslednjih godina došlo je do značajnog porasta prometa u elektronskoj trgovini, na šta je uticao veći broj trgovaca koji se bave internet prodajom. Međutim, značajan je broj onih koji ovakav vid poslovanja ne obavljaju u skladu sa zakonima.
Rast trgovaca koji posluju „na crno“, posebno je primećen na društvenim mrežama, a prema rečima Gorana Papovića, tu oblast Zakon o elektronskoj trgovini još ne prepoznaje.
Papović je najavio uvođenje markica u prodaju, uključujući i internet prodaju, a to je NAPS - Nacionalna asocijacija proverene sigurne kupovine, koje treba da informišu kupca o tome da li je određeni trgovac ili firma pouzdan.
Izvor: rtv.rs