logoPK

Planirajte, radite, proveravajte i delujte kvalitetno

Jat Tehnika odmrzla evropski EASA sertifikat

Jat Tehnika odmrzla je svoj suspendovani evropski Part 145 sertifikat, što je od 14. marta ove godine moguće videti na sajtu EASA (European Union Aviation Safety Agency).

 

Šok koji je jula prošle godine protutnjao srpskom avio-industrijom usled EASA-ine suspenzije Jat Tehnike, koja je od kraja 2019. godine u vlasništvu poljskog Avia Prime, uključivao je i Gas Aviation čiji je Part 145 sertifikat takođe bio suspendovan. Kako Tango Six saznaje, i oni su odmrzli svoj Part 145 prošlog ponedeljka. Lista suspendovanih (zbog rata u Ukrajini na njoj je puno ruskih kompanija) i dalje nije ažurirana od 14. marta. Kada bude obnovljena, sa nje će nestati i poslednja srpska MRO kompanija (organizacija koja se bavi održavanjem, popravkom i remontom letelica).
Mika Cerade

Odmrzavanje suspendovanog sertifikata za Jat Tehniku bio je povod za razgovor sa direktorom matičnog Avia Prime Pjotrom Kačorom (Piotr Kaczor), koji je za Tango Six ekskluzivno najavio i učešće Jat Tehnike u državnom programu „Moja prva plata“ kroz saradnju sa Vazduhoplovnom akademijom.

„Tokom aprila ćemo objaviti dodatne informacije kako će zainteresovani mladi ljudi moći da se priključe ovom programu. Zahvalni smo Vladi Srbije koja je omogućila finansiranje ovog programa, što pomaže na kraju i mladima i biznisima koji će, baš kao i naš, dati sve od sebe da ih edukuju i uvedu u posao na najbolji mogući način“, rekao je Kačor.

On je naglasio izvrsnu saradnju sa Vazduhoplovnom akademijom, čiji studenti u Jat Tehnici obavljaju svoju praktičnu obuku kroz unapređeni koncept dualnog obrazovanja od sredine 2021. godine.

„Srž projekta ‘Moja prva plata’ biće da najbolji studenti Vazduhoplovne akademije koji kod nas budu pohađali praksu za avio-mehaničare dobiju ponudu za zapošljavanje u Jat Tehnici odmah po završetku školovanja u akademiji. Kroz državno subvencionisani program ‘Moja prva plata’ bićemo u prilici da im uvećamo platu. Koncept pripravničkog staža koji u našoj kompaniji traje tri godine strukturiran je na način da kako pripravnik stiče nove veštine, tako mu se uvećava i plata. Povrh toga, obučićemo ih interno kako bi stekli EASA Part 66 licence i kako bi postali obučeni mehaničari. Investiraćemo u tu grupu mladih ljudi i dalje koristeći naše resurse u obukama za specifične tipove letelica, što će ih učiniti konkurentnijim na tržištu, tada već iskusnijih radnika, objašnjava Kačor.

On navodi da Vazduhoplovna akademija ove mlade ljude već školuje prema najvišim standardima, što će se u Jat tehnici prirodno nastaviti uz dobijanje pomenute EASA-ine Part 66 dozvole, praktično, ako se posmatra globalno tržište, najvrednije na svetu. Sve to bez njihovog dodatnog troška i bez potrebe da napuštaju Srbiju.
Jat Tehnici predstoje investicije

Kačor dalje naglašava da Avia Prime i dalje posmatra Jat Tehniku kao deo svoje grupacije sa najvećim potencijalom za rast. Podseća da ne postoji skoro ni jedan tip posla ili letelice koju Tehnika ne može primiti u svoje hangare i popraviti,

„Jedinstveni kapaciteti, posebno odeljenja za održavanje motora i njihovih komponenti pomažu nam da obogatimo ponudu grupe na tržištu. Ova sinergija nam nudi zaista posebne adute u poslovnom smislu na globalnom nivou. Sve to zahvaljujuči Jat Tehnici“, zaključuje Kačor.

 

 

Izvor: biznis.rs