Ekološki dizajn i primena eko-etiketa na ambalaži mleka sve više utiču na izbor i kupovinu ovog proizvoda. Inovativno naučno istraživanje pokazuje da proizvođači mleka u Srbiji idu u korak sa svetskim trendovima kada je u pitanju odgovorno pakovanje i eko obeležavanje mlečnih proizvoda.
Ambalaža u prehrambenoj industriji igra veoma važnu ulogu kada je u pitanju izbor proizvoda i često se izrađuje od šumskih materijala. Promovisanje ekološkog tipa pakovanja i ekološko obeležavanje su svakako korisni oblici oglašavanja i načini da se privuče što veći broj potrošača/kupaca. Ovo je posebno tačno ako uzmemo u obzir mleko. Tržište mleka je preplavljeno brojnim proizvodima sličnog kvaliteta, tako da dizajn proizvoda ili boja pakovanja mogu da igraju odlučujuću ulogu u izboru i kupovini ovog proizvoda.
Godišnja proizvodnja mleka u Srbiji iznosi oko 1,7 milijardi litara, a sa populacijom od preko 6 miliona ljudi, ekološka ambalaža ovog svakodnevnog proizvoda može da napravi značajnu razliku kada se govori o odgovornom korišćenju materijala i upravljanju otpadom. Nedavno objavljena studija Šabačke akademije imala je za cilj da utvrdi kakva je trenutna situacija u Srbiji kada je u pitanju ekološko pakovanje mleka i eko-označavanje. Pročitajte rezultate u nastavku.
Istraživačka pitanja
Koji je najčešći materijal za pakovanje mleka u Srbiji?
Koje eko-oznake se najčešće koriste na ambalaži mleka u Srbiji?
Zaključak
Prema nalazima ove studije, može se reći da većina ljubitelja mleka iz Srbije svoju omiljenu belu tečnost konzumira iz ekološki prihvatljive ambalaže sa FSC oznakom – osiguravajući da se šumama upravlja odgovorno i da budu dobro očuvane za buduće generacije.
Autori istraživanja
Ovaj onlajn članak predstavlja objavljenu naučnu studiju:
"Eko-dizajn i upotreba eko-oznaka na ambalaži za različite vrste mleka“, autora Suzane Knežević, Milene Milojević, Biljane Delić Vujanović i Gorana Stanišića, a objavljeno u junu 2022.
Ovu studiju nije finansirao FSC. Celoj studiji možete pristupiti ovde.
Izvor: adria-balkan.fsc.org