logoPK

Planirajte, radite, proveravajte i delujte kvalitetno

Domaći kvalitet ispunjava globalne standarde

Kompanija McDonald’s ima jasno definisane standarde koje neka kompanija mora da ispuni da bi postala njihov dobavljač. Ti standardni su svuda isti i zato je svejedno da li jedete u McDonald’s restoranu u Americi, Evropi, Aziji, Africi, Australiji jer su isti vrhunski kvalitet hrane, ukus i usluga svuda prepoznatljivi.

 

Kada je McDonald’s počeo sa radom u tadašnjoj Jugoslaviji, što je bilo tačno pre 35 godina, nije bilo lako naći domaće dobavljače koji su ispunjavali sve što je jedna tako velika multinacinalna kompanija od njih zahtevala, ali uvek je bilo i tada i danas kompanija koje su bile spremne da ulože u svoje kapacitete kako bi ispunili Mekove standarde i postali njihov dobavljač.

Takav je slučaj i sa porodičnom kompanijom Desing iz Knjaževca sa kojom McDonald’s uspešno sarađuje više od dve decenije. Desing ne samo da uspešno snabdeva McDonald’s sa topinzima za sladoled i sirupima za šejkove, već je i pravi partner koji zajedno sa Mekom stalno razvija nove ukuse i proizvode u svom razvojom centru "Desing Taste Centar, centar za razvoj, edukaciju i inovacije". Prelivi od čokolade, vanile, karamela i jagode za McDonald’s sladolede i sirupi za šejkove, kao i voćni sok jabuke se proizvode u fabrici Desing.

Godišnje se u Meku proda oko 6.000 miliona sladoleda sa Desingovim prelivima, što jasno govori o popularnosti ovih proizvoda i njihovom kvalitetu.

Već 30 godina, porodična kompanija Desing je vodeći proizvođač osmotski dehidriranog voća, voćnih i krem preparacija za industriju sladoleda, industriju pekarskih i konditorskih proizvoda u regionu Balkana, a kreativan poslovni pristup i inovacije, doveli su nas i do izvoza u 30 zemalja sveta.

Desing je osnovan 1992. godine i od tada gradi priču zasnovanu na porodičnim vrednostima, poverenju, istrajnosti i posvećenosti. Desing trenutno broji 60 zaposlenih koji predstavljaju naš najvažniji resurs.

Možda niste čuli za Desing, ali Desingove preparacije sastavni su deo industrijskih slatkiša, kako kod nas i u regionu, tako i širom sveta. Budite sigurni da skoro svakog dana probate Desing preparacije u keksu, čokoladi, sladoledu, mafinima, raznim pekarskim i konditorskim poslasticama.

Sertifikati sigurnosti i kvaliteta hrane kompanije Desing, kao i znanje i stručnost u okviru industrije, izgradili su poverenje među velikim multinacionalnim kompanijama.

Kada se osvrnemo na istorijat kompanije, iako je svaki trenutak značajan, ipak se izdvaja nekoliko presudnih godina.

Prvi proizvodni pogon otvoren je 2000. godine u Knjaževcu, a 2008. godine, kompanija se preselila u drugi, adaptiran za proizvodnju voćnih preparacija za konditorsku idustriju, industriju sladoleda i industriju pekarskih proizvoda. Godinu dana ranije, Desing je od strane Svetske Banke izabran za drugu najbolju kompaniju u Srbiji.

Sledeća bitna godina je 2013. kada je Desing zasadio plantažu Oblačinske višnje, koja je njihov zaštitni znak a koristi se u proizvodnji voćnih preparacija. Godine 2016. Desing otvara razvojnu laboratoriju i aplikacioni centar "Desing Taste Center" u Naučno-tehnološkom parku Beograd.

Posebno važan trenutak u istoriji kompanije je 2018. godina, jer Desing tada seli svoju proizvodnju u fabriku površine 10.000 m2 u Knjaževcu, uz otvaranje linije za osmotsko sušenje voća i povrća. Time je omogućeno proširenje proizvodnih kapaciteta i snažniji nastup na domaćem, kao i na inostranom tržištu.

Sertifikati sigurnosti i kvaliteta hrane kompanije Desing, kao i znanje i stručnost u okviru industrije, izgradili su poverenje među velikim multinacionalnim kompanijama.

Od strane Srpske Asocijacije menadžera, Desing je dobitnik nagrade "Najinovativnija kompanija u Srbiji" 2019. godine.

Saradnja sa Mc Donald’s-om počela je 2000. godine, i za Desing je to bila velika prekretnica u poslovanju.

 

Standardi kvaliteta koje McDonald’s propisuje, a kojih se Desing pridržava

McDonald’s izuzetno ozbiljno shvata pitanje kvaliteta i bezbednosti hrane i postavlja najviše standarde, kako interno u kompaniji, tako i ka dobavljačima. Za kvalitet hrane presudan je kvalitet dobavljača i zahteva koje dosledno postavlja pred svakoga od njih. Ovi standardi su često rigorozniji od onih koji su postavljeni od strane regulatornih institucija.

Primena i poštovanje standarda koji se odnose na kvalitet i zdravstvenu bezbednost proizvoda koji se služe u McDonald’s restoranima su apsolutni uslov koji neka kompanija mora da ispuni da bi postala dobavljač ovog renomiranog svetskog lanca brze usluge.

Kompanija Desing uspešno je ispunila sve zahteve koje je pred nju postavio McDonald's. Ti zahtevi podrazumevaju: poštovanje zakonskih regulativa koja se odnose na proizvodnju hrane, kako onih koji su propisani u Srbiji, tako i globalnih. Desing ispunjavanja zahteve McDonald's standarda SQMS (Supllier Quality Management System) koji obuhvata kompleksan set međunarodno priznatih standarda bezbednosti i kvaliteta, uz nadogradnju specifičnim zahtevima koje samo McDonald's postavlja u okviru svog lanca snabdevanja. SQMS garantuje najviši stepen bezbednosti jer se oslanja na visoke međunarodne standarde, lokalnu regulativu i specifičnosti, i omogućava potpunu sledljivost svake namirnice do njenog izvora (u slučaju voća – do plantaže).

Specifični zahtevi koje McDonald’s u okviru SQMS postavlja i koje Desing poštuje su: Code of conduct, Plan vanrednog snabdevanja, Upravljanje kriznim situacijama, Provera sledljivosti sa targetom odziva od 3 sata, Dodatne mikorobiološke analize i napredne senzorne analize proizvoda. Tokom proteklih godina, McDonald's je intezivirao strategiju digitalizacije, koja je sada u potpunosti implementirana i omogućava dobavljačima kako unapređenu efikasnost u radu, tako i pristup online "bazi znanja" koju McDonald's nesebično deli sa dobavljačima i tako podržava njihov razvoj.

Ovakve procedure ne ostavljaju prostora za bilo kakve propuste i garantuju najviši kvalitet koji se predano održava.
McDonald’s efikasno koristi svoje procese pri isporučivanju kvalitetnih i bezbednih proizvoda. Svaki proces proizvodnje je dizajniran sa ciljem da se maksimalno zadrže nutritivno vredne prirodno prisutne komponente iz hrane.

McDonald's-a Srbija je zbog odlične saradnje sa kompanijom Desing preporučio da Desing postane dobavljač i Mek restoranima širom regiona i Evrope, pa tako Desing ostvaruje saradnju i partnerske odnose sa McDonald’s lancima restorana u Bugarskoj, Sloveniji, Rumuniji i Hrvatskoj posebnim sezonskim proizvodima.

 

 

 

 

Izvor: ekapija.com