logoPK

Planirajte, radite, proveravajte i delujte kvalitetno

Obavezan sertifikat za dobavljače Metroa

Na prezentaciji u PKS, predstavnik ovlašćene sertifikacione kuće "ISA cert" Veljko Eror je rekao da je cilj uvođenja obaveznih sertifikata povećanje bezbednosti hrane, zaštite potrošača i jačanje njihovog poverenja. Veliki veleprodajni lanci, kao "Metro", posluju u mnogo zemalja i sarađuju sa velikim brojem preduzeća koja se bave maloprodajom, ne mogu sebi da dozvole nikakve skandale u vezi sa kvalitetom i bezbednošću hrane, jer bi to bilo pogubno za njihovo poslovanje i zato će sertifikacija dobavljača biti obavezna. Eror je naveo primer da mnogi pekari svoje proizvode skladište napolju, bez ikakve ambalaže ili druge zaštite, što nije dopustivo, kao ni da se u skladištima voća, u istoj prostoriji čuvaju ambalaža i sredstva za dezinfekciju. Po njegovim rečima sertifikat podrazumeva i kontrolu štetočina, transporta, održavanja, merenja, ali i efikasnog postupka povlačenja svih proizvoda u slučaju potrebe.

"Metro" uvodi sertifikat IFS za potrebe svoje privatne trgovinske marke, ali je rečeno da dobavljači treba da imaju u vidu da će to ubuduće tražiti i drugi međunarodni trgovinski lanci, koji budu dolazili na tržište Srbije. Ocenjivanje se obavlja svakih 12 meseci, postupkom negativnog bodovanja za odstupanja i neusaglašenost, a negativni bodovi se zatim oduzimaju od maksimalno mogućih. Druga sertifikaciona kuća koja radi za "Metro" je "Tiv rajnland" (TUV rheinland) sa sedištem u Kelnu, a obe su izabrane jer su ponudile najbolje uslove.

Otvarajući skup sekretar Udruženja za trgovinu PKS mr Gordana Hašimbegović je naglasila da je ovo godina uvođenja standarda. Sekretar Udruženja za poljoprivredu i prehrambenu industriju PKS Milan Prostran je potsetio da Srbija kao zemlja u tranziciji, koja želi da pristupi EU, mora što pre da harmonizuje svoje propise evropskim i dodao da se evropski standardi u Srbiju uvode već 20 godina. Koliko su standardi u trgovini neophodni, pokazuje i primer "global GAP-a" koji je sada postao obavezan svetski standard za trgovinu voćem i povrćem, a u početku su ga tražili samo Švajcarska i Danska.

Na prezentaciji u PKS prisutnima je predočeno da kompanija "Metro" posluje u 31 zemlji na 22.000 lokacija i da ima 270.000 zaposlenih.

 

Izvor: PKS